På minameddelanden.se använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor. Vad är kakor?
En tjänst för säker digital post
från myndigheter och kommuner
En tjänst för säker digital post
från myndigheter och kommuner

Meny

Sök

Säker digital brevlåda för företaget

Välj brevlådan Min myndighetspost Företag och få företagets post digitalt från myndigheter och kommuner. Snabbt, säkert och miljövänligt.

Skaffa statens brevlåda

Brevlådan för aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag och ekonomiska föreningar. För brevlåda för enskild firma, gå till Privat i menyn. 

Du behöver vara firmatecknare och ha e-legitimation, t ex BankID, för att skaffa Min myndighetspost.

Bekvämt och säkert

Logga in med din e-legitimation, t ex ditt BankID och läs posten på datorn, läsplattan och på mobilen. Du kan även ge någon annan rätt att läsa och hantera posten. Och du vet att ingen obehörig kan komma åt den.

Värt att veta

Du ansvarar för att öppna och läsa företagets myndighetspost

Oavsett om myndighetsposten skickas på papper eller digitalt ansvarar du för att öppna och ta del av den. Du ansvarar även för att ha de internet‑ och mobiltjänster som krävs för att kunna använda tjänsten. Läs mer under Om webbplatsen.

Du kan bli aviserad via sms eller e-post

Du kan bli aviserad via e-post och sms när företaget fått nya meddelanden. Logga in med hjälp av din e-legitimation och läs meddelandet.

Du kan tacka nej till digital post från en viss myndighet

Du kan välja vilka myndigheter som får skicka post digitalt till dig i inställningar i den digitala brevlådan. Tackar du nej till digital post från en viss myndighet får du posten som tidigare på papper.